De stichting heeft de ploegchef Olympiaweg, Gerry Mol, gevraagd of de Ford naar een ander plekje in de remise mag verhuizen. Wij willen de Ford op blokken gaan zetten en dan is deze dus even niet verplaatsbaar. Ook is er op de beoogde plek meer licht en dat is weer handig bij het sleutelen in deze donkere dagen. Voor Gerry was dit geen probleem en dus gaat de Ford naar zijn tijdelijke nieuwe plek in de kazerne Olympiaweg Vlissingen.
De onderdelen waren keurig op tijd binnen en dus is er weer een stap vooruit gezet in het grote karwei om MOTOR 5 (2) weer in oude luister te herstellen!
Donderdagavond 23 februari is de Ford uit 1937 voorzien van nieuwe slangen e.d. voor het koelsysteem. Met dank aan Fred Winkel (TLR) voor de hulp daarbij! Wij wisten al dat de motor die meer dan 20 jaar heeft stilgestaan als een zonnetje loopt. De meeste keringen en pakkingen houden het nog uit. André van Eenennaam en Sjaak Vermeulen zijn weer een aantal avonden aan het knutselen geweest en dus konden wij het koelsysteem weer vullen. Lekje hier en lekje daar verholpen en toen starten maar. Dat was tikken en draaien en dus genieten van de mooie sound. André heeft de auto zijn eerste meters buiten de poort gegeven door op het grote parkeerterrein bij de sportvelden, aan de Olympiaweg te Vlissingen, te rijden. Koppeling, versnelling en remmen werkten allemaal redelijk goed. Deze eer was André natuurlijk gegund. Hij is onze technische goeroe! Stefan de Bruine die “toevallig” aanwezig was heeft ook zijn rondjes gereden en was zichtbaar verrast en enthousiast over het geheel. Daarna was Sjaak aan de beurt en dat was natuurlijk flink kicken. De eerste onderdelen van het bedrijf O’Neill Vintage Ford in Engeland zijn ook binnen, dus dat bestelsysteem werkt ook.
Wat zijn nu de plannen? Wij willen nu Motor 5 technisch in een veilige en goede staat brengen zodat deze in de huidige uiterlijke staat betrouwbaar en veilig aan het verkeer kan deelnemen. Wij verwachten daar tot de zomer mee bezig te zijn. Denk hierbij aan nieuwe banden, remmen nakijken en opknappen, carburateur reviseren, brandstofpomp vervangen, ontsteking van nieuwe onderdelen voorzien, olie spoelen, koelsysteem spoelen, V snaar vervangen, koppeling nakijken, dashboard en bedrading in orde brengen enz. enz. Nog een hoop werk maar het moet lukken. Als dat allemaal gedaan is dan gaan wij er gewoon mee rijden, omdat dan de eventuele probleempjes tevoorschijn komen. Natuurlijk willen wij voor het evenement Rescue 2012 ( 10 augustus 2012) zeker klaar zijn, want dan willen wij zelf rijdend daarheen en mogelijk nog wat centen verdienen met ritjes of foto’s maken. Binnenkort gaan de wielen er vanonder en worden de remmen, wielen en banden opgeknapt of vernieuwd. Daarna gaat de Ford 1937 waarschijnlijk naar de kazerne Stromenweg in Middelburg om daar met de werkplaats in buurt verdere klussen op te pakken. In september 2012 willen wij dan met het cosmetische deel beginnen. De buitenkant dus weer tiptop in orde maken in 2012 en 2013. Als laatste klus komt dan de pomp aan de beurt, want die willen wij ook weer aan de praat krijgen (dan is het inmiddels wel 2014 geworden). Als u sponsorsuggesties heeft, dan horen wij die graag!